All Categories
Featured
Table of Contents
Als ik de zakelijke regeltjes erop loslaat dan mag je dat (onbelast) doen als je 1 op 1 je stroomprijs doorrekent - goedkoop tanken met tankpas. Niemand zal er om malen als je beperkt je laadpunt aanbiedt aan anderen, maar laten we even kijken wat we kunnen vinden: elektriciteitswet:Allereerst het aspect van levering: is er sprake van levering volgens de elektriciteitswet, en moet er dus sprake zijn van een leveringsvergunning? Het korte antwoord op deze vraag gaat met name in op de vraag of er sprake is van een aansluiting op een net
Een voertuig is duidelijk geen onroerende zaak, en het opladen van een voertuig vindt dus niet plaats over een aansluiting op een net (goedkoop tanken met tankpas). Er is dus geen leveringsvergunning vereist.belastingdienst:In het Belastingplan 2015 zijn een aantal wijzigingen geïntroduceerd met betrekking tot de energiebelasting. De Wet Belastingen op Milieugrondslag is als gevolg van het Belastingplan per 1 januari 2015 aangepast
Met betrekking tot het VPA heeft staatssecretaris Wiebes aangegeven dat één enkele levering van elektriciteit in de privésfeer zal doorgaans niet tot ondernemerschap leiden. Dat is anders, als de laadpaal wordt geëxploiteerd om er duurzaam opbrengst uit te verkrijgen (goedkoop tanken met tankpas). Dit betekent dat er duidelijkheid zal moeten komen wanneer er sprake is van ondernemerschap
Er wordt dus per laadpaal gekeken, tenzij meerdere laadpalen samen één aansluiting hebben. Het maakt daarbij geen verschil of de laadpaal bij een tankstation staat of langs de weg. Hoe het zit bij een eigen laadpaal waarvan ook een buurman gebruik maakt, hangt af van de situatie. Als de laadpaal gewoon van jezelf is en je het energiebedrijf ook betaalt voor de stroom die de buurman gebruikt, hoort de laadpaal bij het huis en is sprake van één aansluiting.
Eén enkele levering van elektriciteit in de privésfeer zal doorgaans niet tot ondernemerschap leiden. Dat is anders, als de laadpaal wordt geëxploiteerd om er duurzaam opbrengst uit te verkrijgen. goedkoop tanken met tankpas.”5Eea is dus afhankelijk van de interpretatie van "duurzame opbrengst". Is een laadpaal exploiteren hetzelfde als "ik vind het niet erg als mijn buren ook laden op mijn prive laadpunt"? Ik denk dat de intentie daadwerkelijk verschilt
Mijn bron is overigens het RVO document voor VPA: Dat was de enige casus waar ik documentatie/regelgeving van kon vinden over het beschikbaar stellen van je prive laadpunt. Edit: technisch kan het, met bijvoorbeeld een alfen eve double. Maar bekijk ook of het financieel uitkomt (duurder laadpunt, loadbalancing, backend, belastingen) tov de openbare laadpalen uit de buurt.
Hoi iedereen! Wij hebben een huis gebouwd in 2020. We wonen er nu bijna 2 jaar - goedkoop tanken met tankpas. We hebben gebouwd met een aannemer die sleutel op de deur woningen zet. We hebben met een eigen plan kunnen werken en 100% ons goesting kunnen doen maar we hingen aan hen vast omwille van de bouwgrond die we niet los konden kopen
Ik ben een volledige noob op vlak van elektriciteit en ook totaal onbekend in de wereld van de EV's. Na wat opzoekwerk ivm laadpaal las ik dat je beter beschikt over een 3 fase aansluiting thuis. Natuurlijk bij het opzoeken van de keuring van onze installatie staat daar monofase. Beetje jammer bij een nieuwe woning dat ze ons dat niet gevraagd hebben.
Kortom ik zit nu met een vrij splinternieuwe installatie die eigenlijk al verouderd is met die monofase. We hebben bij ons thuis dus blijkbaar monofase 230 V met max 40A. (zie detail in bijlage) Ik weet allemaal niet wat het wil zeggen, ik zie enkel monofase - goedkoop tanken met tankpas. Mijn vraag is nu als ik nu moet kijken voor zo'n laadpaal, moet ik dan kijken voor een 3 fase aansluiting upgrade? Ik las dat je dat kan aanvragen bij fluvius
Moet men de oprit openbreken voor 3 fase? En wat moet de elektricien concreet binnen doen? Moeten er daarvoor grote werken gebeuren? In de zin van boren, uitbreken? Er zijn ook al maatkasten gemaakt rond de teller en aansluitend op de andere muur ter waarde van 12.000 EUR. goedkoop tanken met tankpas. Heeft dat ook een impact op mijn kasten die op de mm passen rond die teller? Op die manier ben ik hier nu dus wel een beetje aan het panikeren dat alle werken al gedaan zijn en ik nu met 3 fase moet afkomen
Kortom wat is de impact van het omzetten van monofase naar driefase qua werken in en rond de woning? Dat kan ik namelijk nergens vinden op internet. Er is wel een wachtbuis voor de laadpaal voorzien buiten op de locatie waar de paal zou moeten komen... PS: Belangrijke extra info nog, ik werk in de week permanent van thuis.
Ik leg quasi enkel grotere afstanden af met de wagen in het weekend. Dan spreek ik over 150 km per dag max in totaal (goedkoop tanken met tankpas). Verder rijden wij quasi niet. In de week moet ik enkel ons kind naar de creche rijden. EN als ik al in de week een werkverplaatsing zou moeten doen dan is dat max 70 km op een dag
Nu zou ik een dieselwagen met 310.000 km op de teller willen vervangen naar een 100% EV. Alvast bedankt voor de hulp! .
Dit artikel werd voor het eerst gepubliceerd op 8 juli 2014. goedkoop tanken met tankpas. Op 21 januari 2024 werd het voor het laatst geüpdate. Wanneer je een elektrische auto koopt die je thuis gaat opladen moet je er uiteraard van uitgaan dat je elektriciteitsfactuur zal stijgen, én dat je misschien nieuwe infrastructuur nodig hebt
Onder deel 2 bekijken we of je eventueel een laadstation moet installeren, of of je gewoon uit de voeten kan met je huishoudelijk stopcontact. Onder punt 3 tenslotte gaan we in op de mogelijkheid om je elektrische auto op te laden met zonnepanelen. Inhoud: Elektriciteitskost per 100 kilometer Types thuislader: van stopcontact tot wallbox Opladen met zonnepanelen De elektriciteitsprijs per 100 kilometer elektrisch autorijden hangt in essentie af van twee factoren: hoeveel je elektro-auto verbruikt en hoeveel je betaalt voor je elektriciteit.
Verder gaat er bij het opladen ook tot 10% energie verloren. We gaan er voor dit artikel van uit dat een gemiddelde elektro-wagen - goedkoop tanken met tankpas 20 kWh per 100 kilometer verbruikt, inclusief laadverliezen. Voor een kleine e-auto (bijvoorbeeld een Dacia Spring) zal dit minder zijn, voor een grote (type Tesla Model X) meer
afhankelijk van de netbeheerder die je hebt. Deze kan je niet zelf kiezen, het wordt bepaald door je woonplaats - goedkoop tanken met tankpas. De goedkoopste Vlaamse netbeheerder is Intergem, de duurste is Gaselwest. De tarieven verschillen ook per leverancier (Electrabel, Essent, Luminus, …). De goedkoopste leverancier kan je vinden via de V-Test van energieregulator VREG
Overzicht van extra elektriciteitskosten, ten gevolge van het thuisladen van een elektrische wagen. Simulatie voor het goedkoopste particuliere elektriciteitscontract, uitgevoerd via de V-Test van VREG (21 januari 2024). Je kWh-prijs is ook afhankelijk van je consumptie: verbruik je meer, dan zal je elektriciteitsfactuur stijgen, maar je kWh-prijs zal vaak goedkoper uitkomen omdat de vaste kosten verdeeld worden over een groter verbruik.
Tenslotte gaan we er van uit dat je over een tweevoudige teller (dag/nacht) beschikt en dat je de elektrische auto ’s nachts of tijdens het weekend oplaadt, aan daltarief dus. Rekening houdend met al deze voorwaarden, komen we aan de kWh-prijzen en de kilometerkosten in bovenstaande tabel. goedkoop tanken met tankpas. De meeste elektrische wagens kunnen gewoon via het huishoudelijk stopcontact opgeladen worden
De laadkabel heeft een ingebouwde “In Cable Control Box”. Mode 2 laden is gewoonlijk beperkt tot een stroomsterkte van 10A en een vermogen van 2,3 kW (goedkoop tanken met tankpas). De oplaadtijd bij mode 2 laden is vooral afhankelijk van de energie-inhoud van je batterij. Een Volkswagen ID.3 bijvoorbeeld heeft 58 kWh batterijcapaciteit, en het duurt ongeveer 26 uur om de auto van 10% tot 100% te laden via een gewoon stopcontact
Dit soort laden heet mode 1 laden, maar is tegenwoordig omwille van veiligheidsredenen, in heel wat landen verboden. Wie laden via het stopcontact te traag vindt gaan, kan opteren voor een thuislaadpaal. Deze laadstations kunnen geleverd worden met of zonder een kabel die vast bevestigd is aan het toestel. Bij een toestel mét kabel zal je moeten kiezen tussen een type 1 of type 2 connector, en dit hangt af van je auto.
Bij een toestel zonder kabel moet je een aparte laadkabel hebben (die je trouwens ook kan gebruiken aan publieke laadpalen). goedkoop tanken met tankpas. Wallbox met vaste kabel als laadpaal voor thuis. De meeste thuislaadstations werken op éénfasige wisselstroom, bij 16A of 32A, en leveren 3,7kW of 7,4kW vermogen. Je kan ook een driefasen lader installeren (krachtstroom), als je elektrische installatie het toelaat tenminste
Latest Posts
Hoe Onderhoud Je Een Plant?
Kantoorplanten Leasen Voor Een Vast Bedrag Per Maand
Groen - Planten